Koni en Kundapura - Reisverslag uit Kundapura Railway Station, India van Karin Engbers - WaarBenJij.nu Koni en Kundapura - Reisverslag uit Kundapura Railway Station, India van Karin Engbers - WaarBenJij.nu

Koni en Kundapura

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

07 September 2014 | India, Kundapura Railway Station

Zondag 7 september.
Gistermiddag ben ik aangekomen in Manasa Jyothi, Koni. Hier zal ik de komende weken wonen. Koni is een klein dorpje, ongeveer 5 km van de kust in een overweldigend groene natuur.Als ik uit mijn raam kijk, zie ik palmbomen, rijstvelden, riet en veel onbestemd groen.Het is het einde van het regenseizoen en af en toe begint het keihard te regenen.
De reis hierheen eindigde met een dollemansrit in een taxi die bijna 2 uur duurde. We reden op een soort vierbaansweg die gebruikt wordt door auto's, bussen, riksja's, brommers, fietsers, wandelaars en niet te vergeten koeien. Af en toe (best vaak eigenlijk) rijdt iemand tegen het verkeer in, vaak steekt iemand plotseling over waarbij hij vriendelijk zijn hand opsteekt en bijna voortdurend drukt de taxichauffeur op de claxon. De beschermengelen van de mensen hier doen hun werk goed. Ik heb maar één ongeluk gezien.

Ik werd ontvangen en wegwijs gemaakt door Maartje, de vrouw die het huis runt. En ik heb kennisgemaakt met de kinderen, de vrouwen die voor hen zorgen, en de 2 andere vrijwilligers die nu hier zijn.

Aan het begin van de middag ben ik met Maartje op de scooter naar Kundapura geweest, de dichtstbijzijnde stad. Ze heeft me laten zien waar ik boodschappen kan doen en waar een goed restaurant is.Maartje woont ook in Kundapura. We hebben bij haar thuis een heerlijke curry gegeten, gekookt door de familie bij wie ze woont.
En nu zit ik op mijn kamer bij te komen van alle indrukken. Wat een land, wat een drukte, geluiden, rotzooi, wat een prachtige kleuren overal, pfff. Volgende keer zal ik proberen om wat foto's te plaatsen. Hopelijk lukt het, want internet is hier heel erg traag, en doet het vaak ook niet. Dus, als het even duurt voordat ik het volgende bericht plaats, ligt het niet aan mij maar aan internet :-).

Liefs, Karin

Woensdag 10 september
[Geplaatst vanuit Nederland]. Al twee dagen geen elektriciteit, geen internet. Noodaggregaat leeg, om 19:00 uur zitten we al in het duister. Dit is India! Heb - bij daglicht - al in een riksja en op een scooter gezeten. Van de meest bijzondere dingen die ik meemaak houd ik aantekeningen bij. Vrijdag zit ik tijdelijk een paar dagen in een hotel, dan ga ik verder met dit verslag.
Liefs,
Karin

  • 07 September 2014 - 14:14

    Cora Gerrits:

    fijn dat je goed bent aangekomen.
    Het is fijn dat je een kamer hebt om je even terug te trekken
    en bij kan komen van het chaotische leven.
    Veel plezier daar en probeer er van te genieten.
    Hartelijke groeten Cora

  • 07 September 2014 - 14:21

    B. En A. Engbers-Beekhuis:

    Lieve Karin,
    Wat fijn je eerste reisverslag te ontvangen en te lezen.
    Wat een indrukken krijg je te verwerken. Het lijkt een andere wereld.
    Het is ook een ander werelddeel. We hopen dat je goede kontakten
    zult vinden met de mensen en kinderen om je heen, en dat je kunt doen
    wat je graag wilt. We wensen je veel goeds en moois.
    Met onze groet, pap en mam

  • 07 September 2014 - 17:48

    Loes:

    Wat goed om van je te lezen! Overweldigend is het en er zijn zoveel verschillen. Maar het gaat je vast lukken om je een beetje thuis te voelen. Geniet ervan, de tijd zal vliegen. Veel succes met de eerste werkdag!
    Veel liefs, loes

  • 07 September 2014 - 19:03

    Elsbeth:

    Lieve Karin,
    Oef, wat spannend om te lezen. Gelukkig ben je heelhuids aangekomen! Het is hier onvoorstelbaar hoe het daar is, zo anders dan de nette schone straten en het relatief keurige verkeer hier.
    Geef jezelf de tijd om alle indrukken te verwerken, ik denk dat je het GEWELDIG gaat vinden. Geniet van deze bijzondere periode en van het mooie werk dat je gaat doen!
    Liefs Elsbeth

  • 07 September 2014 - 20:32

    Matthijs:

    Hoi Karin,
    Leuk om van je te horen. Ik kan me voorstellen dat alle indrukken overweldigend zijn. Laat het over je heenkomen en geniet ervan. Wij gaan nu Boer zoekt vrouw kijken ;-)

    Liefs en groetjes,
    Matthijs

  • 07 September 2014 - 23:43

    Hayo:

    Hoi Karin,

    Fijn dat je goed bent aangekomen.
    Het lijkt me dat slechts 1 woord passend is: INDRUKWEKKEND.

    Spreuk van Mahatma Gandhi: "De grootste vervuiler op de wereld is de armoede."
    Mooi dat je een beetje aan het opruimen bent ;-)

    Groet, Hayo


  • 08 September 2014 - 10:31

    Marysia:

    Super verslag Karin, wat een ervaringen, en dit is nog maar het begin! Fijn te horen dat je in goede handen bent. Houd ons op de hoogte. Liefs van Marys

  • 08 September 2014 - 20:10

    Sabine:

    Lieve Collega!
    Eindelijk weer aan de slag met cliëntjes. Een bijzondere doelgroep, zie ik op de foto. Ik hoop dat je veel kunt betekenen, zowel voor de kinderen als voor hun begeleiders. Ik heb genoten van je eerste verslag, ;-) en blijf je volgen....
    Lieve groet,
    Sabine

  • 08 September 2014 - 22:49

    Sjanet Mosterd:

    Fijn je er bent leuk om te lezen.

  • 10 September 2014 - 14:08

    Marjolein:

    Je woorden maakten een film in mijn hoofd. Ik zie je zitten! En rijden. Scooterkarin :-)
    Gon on I will follow you!!
    Bij hug XX
    ME

  • 10 September 2014 - 16:52

    Martijn:

    Lieve Karin, Wat een hectiek! Het gaat jou vast lukken om het rustpunt te zijn dat je hier ook altijd bent. :-) De kinderen zullen straks aan je lippen hangen! Succes en maak er iets moois van de komende weken! Groetjes van Martijn

  • 11 September 2014 - 18:06

    Arie En Miny:

    Prachtig om dit te lezen. Zo herkenbaar. Je doet zoveel indrukken op in een korte tijd.
    Geniet van alle dingen, o.a. Rijden op de scooter, lekker fris windje erbij. Haha.
    Goed dat je dit vrijwilligerswerk doet.
    Daardoor krijg je andere contacten dan alleen maar toerist zijn.
    Wij gaan aan de slaboontjes, doe jij maar lekker een hete curry...
    We zijn nu al benieuwd naar je verhalen
    Groetjes
    Arie en Miny

  • 11 September 2014 - 22:10

    Marjan:

    Wat leuk dat je ons op deze manier op de hoogte houdt van je avontuur.
    Ver weg, maar toch dichtbij ! succes met je werk.
    Harte. groet, Marjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 04 Aug. 2014
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 6159

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 27 September 2014

India

Landen bezocht: